dissabte, 21 de desembre del 2019

LLIBRE I CONSELLER



JARDÍ D’OBJECTES MOBLES I INQUIETUDS INCIPIENTS
(POEMES DE VISVES BHARATIS)

 LLIBRE I CONSELLER

Deia el llibre: “Marrec, m’avorreixo. Per què no fas lluir les meves fotos i les meves coloraines?”.
Responia el marrec: “No, perquè hauré de fer els exercicis”.
El llibre replicava: “Què et provoca aquesta por? Jo t'explicaré les Ciències Socials, i aquells altres les Naturals, les Matemàtiques, la Llengua...”
Responia el marrec: “No, no vull estudiar”.
Preguntava el llibre: “Què vols aprendre, marrec?”.
El marrec sospirava: “Dels llibres, res. El meu pare m’ensenyarà la tècnica del maó per guanyar-me la vida”.
Continuava el llibre: “I si has de matinar i rebre esbroncades?”.
Sospirava el marrec: “El meu tiet m’ensenyarà l’art de l’ebenista”.
El llibre inquiria: “I si ets un maldestre?”.
El marrec responia: “No em parlis així o et cremo! Sembles un profe! Tu també m’has d’aguantar fins al setze anys, brètol!”.
Preguntava el llibre: “Per què em dius això, marrec?”.
Responia el marrec: "Fes-te fotre! Perquè ho diu la LLEI!".




ÍNDEX

(c) Registre de la Propietat Intel.lectual: Núm. B-6210/2003 (Per a qualsevol reproducció o publicació, consulteu l'autor).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada