Benvingut sigui tothom, estimats Lectors o Lectores i Fullejadores o Fullejadors encuriosits! Bentrobats especialment vosaltres, Companys o Companyes Profemestres!
Em presento: sóc la Musa Fotlicanya, la Musa de la Inspiració particular i instranferible de l’Autor d’aquest recull de textos crítics amb les LOGSEs, LOCEs, REFORMES, LLEIS DE QUALITAT i TOTES LES PARIDES EDUCATIVES DE PENSADES AMB FONGS A LA PLANTA DELS PEUS! (Ei, vosaltres, Aiatol.làs de la Reforma! Sí, vosaltres, Profetes de la Religió Educativa! Quedeu-vos i espieu el contingut per tal de conèixer l’enemic i criticar-nos. És-clar, home-dona, sigues viu-viva malgrat que habitualment només llegeixis quaderns de treball o fulls parroquials-pedagògics.)
Primer punt. L’Autor d’aquest pròleg plautí (del Plaute de Roma) ha fet arribar a la seva Musa (de les Muses de Grècia) un pla de lectura flexible. Heus ací:
PLA A.- Salteu el Pròleg i llegiu-lo un cop acabada l'obra.
PLA B.- Llegiu el comentari dedicat a cada escrit abans de llegir cada
escrit.
PLA C.- Enllestiu el pròleg de bon començament.
O PLA D.- Foteu el que us roti, caram, que ja teniu criteri pedagògic
suficient (o insuficient)!
SOM-HI, PROFEMESTRES! SEGUIU-ME O ABANDONEU EL PRÒLEG!
SOM-HI, PROFEMESTRES! SEGUIU-ME O ABANDONEU EL PRÒLEG!
Segon
punt. L’Autor voldria que us comuniqui que el seu recull de contes i poemes ha
parodiat episodis immortals, personatges inoblidables o estils narratius
d’obres insignes de la Literatura Universal. Com que us posi exemples,
Precipitats Cretins i Cretines? Però si ho llegireu en un tres i no
res! Per què? Ara! Per què ho ha fet el meu
Autor? Perquè ha gaudit enormement, tant a la infantesa com a la
maduresa (o immaduresa), amb les obres que al cap i a la fi ha parodiat.
Vosaltres, Lectores i Lectors, decidireu si l’ha encertada o l’ha vessada.
Tercer punt. L’Autor em comenta que moltes situacions, comentaris i personatges descrits als contes, poemes o peces teatrals adés són absolutament VERÍDICS (els han hagut de patir en persona ell i els seus informadors), adés són totalment VERSEMBLANTS (han estat imaginats com si poguessin ocórrer igualment a la Realitat), adés barregen elements verídics amb altres de ficticis perfectament versemblants. No patiu, però, Companyes i Companys Profemestres, si us veieu retratats en un detall determinat. La Musa de l’Autor us adverteix que han estat canviades les etiquetes del pot, no pas el contingut del pot. És a dir, qualsevol coincidència dels noms escrits en aquest llibre amb els noms de les persones reals serà totalment casual.
Tercer punt. L’Autor em comenta que moltes situacions, comentaris i personatges descrits als contes, poemes o peces teatrals adés són absolutament VERÍDICS (els han hagut de patir en persona ell i els seus informadors), adés són totalment VERSEMBLANTS (han estat imaginats com si poguessin ocórrer igualment a la Realitat), adés barregen elements verídics amb altres de ficticis perfectament versemblants. No patiu, però, Companyes i Companys Profemestres, si us veieu retratats en un detall determinat. La Musa de l’Autor us adverteix que han estat canviades les etiquetes del pot, no pas el contingut del pot. És a dir, qualsevol coincidència dels noms escrits en aquest llibre amb els noms de les persones reals serà totalment casual.
LECTORS,
ANEM AL COMENTARI DELS TEXTOS, UN PER UN!
“La Llúcia a les Reunions meravelloses”. Aquest
relat reflecteix l’estat d’ànim de molts profemestres que han d’afrontar un
dels moments sovint més absurds i ridículs de la seva feina: les situacions
surrealistes i les parides al.lucinants que es produeixen a les reunions i als
claustres dels col.leginstituts.
“La
transhamburguesació del Xavi”. Un alumnen tristament present a molts
col.leginstituts (més endavant seran anomenats ninis) serà el protagonista. L’alumnen conflictiu i de comportament
antisocial pensa que s’ha transformat de cop i volta en una hamburguesa! Es veurà abocat a una tragèdia kafkiana que
planteja, de manera metafòrica, el que malauradament podria esdevenir aquest
personatge en un futur pròxim: carn de canó. És-a-dir, un ésser explotat pel
sistema i per sistema.
“Hosanna Reforma”, “Jardí d’Objectes mobles i Inquietuds incipients”, “Blue Soul Words/Paraules de l’ànima trista”, “Damocles oh entre la LOCE i la LOGSE”, “Romanços de Vostradomus”. L’Autor ha demanat a la Musa Inspiradora que adquireixi personalitats heterònimes, de manera que ha compost poemes (escampats al llarg de l’obra) on m’hi fico dins el paper o la ment d’una Porta, un Llibre, una Pissarra, un Timbre, una Paperera, un profemestre que cerca el vestíbul o un racó secret... O exalto la Reforma pura i primigènia... O em dedico a parodiar gèneres cinematogràfics amb personatges estereotipats o situacions arquetípiques... O faig profediccions des de l’any 2003 fins al 2011.
“Hosanna Reforma”, “Jardí d’Objectes mobles i Inquietuds incipients”, “Blue Soul Words/Paraules de l’ànima trista”, “Damocles oh entre la LOCE i la LOGSE”, “Romanços de Vostradomus”. L’Autor ha demanat a la Musa Inspiradora que adquireixi personalitats heterònimes, de manera que ha compost poemes (escampats al llarg de l’obra) on m’hi fico dins el paper o la ment d’una Porta, un Llibre, una Pissarra, un Timbre, una Paperera, un profemestre que cerca el vestíbul o un racó secret... O exalto la Reforma pura i primigènia... O em dedico a parodiar gèneres cinematogràfics amb personatges estereotipats o situacions arquetípiques... O faig profediccions des de l’any 2003 fins al 2011.
SOM-HI, COMPANYES
I COMPANYS! LA MUSA FOTLICANYA FARÀ
MUTIS PEL FÒRUM! LLEGIU ELS TEXTOS O
ABANDONEU L’OBRA!
(NOTA: El PRÒLEG PLAUTÍ DE LA MUSA FOTLICANYA s'anirà actualitzant fins a la fi de la publicació on line de l'obra.)
Pàgina següent
ÍNDEX
https://profemestres.blogspot.com/2019/12/index.html
(c) Registre de la Propietat Intel.lectual: Núm. B-6210/2003 (Per a qualsevol reproducció o publicació, consulteu l'autor).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada